רס"ם (במיל') יונתן דוד דויטש ז"ל

נפל ביום כ"ד בכסלו התשפ"ד
07.12.2023

מידע כללי

מין
זכר
בן
34בנופלו
מקום מגורים
שבט
רב סמל מתקדם (במיל') יונתן דוד דיטש ז"ל, לוחם פלחה"ן צנחנים בגדוד הסיור 6623 בעוצבת חוד החנית (חטיבה 55), נפל במהלך קרבות מלחמת חרבות ברזל בחאן יונס, ב-7 בדצמבר 2023. בן 34 היה במותו. בן, אח, בעל מסור ואב מדהים לפעוט בן שנתיים.
מיד לאחר הטבח הנורא ב-7 באוקטובר, יונתן בחר לחזור מחופשה משפחתית בחו"ל כדי להצטרף לאחיו לנשק (בטרם קיבל צו 8), ולהשתתף במלחמה אמיתית על הבית. יונתן מסר את חייו למען ההגנה על מולדתו ועמו, שכה אהב.
יונתן נולד וגדל בעיר תל-אביב, אדם שאהב את הבריות והם אותו, אופטימי עם חיוך נצחי על הפנים, בעל אנרגיה ושמחת חיים מדבקת. יונתן גם היה אדם של נתינה, תמיד נתן ללא תמורה, ברצון ובשמחה. לכל מקום אליו יונתן הגיע היה הופך מיד לאור המחבר את כולם יחד. כל אדם שפגש את יונתן מעיד שהרגיש כי הוא חברו הטוב ביותר, זאת בגלל יחסו המיוחד ואישיותו הכובשת. הוא היה אדם שכל כך אהב את החיים וידע למצות כל רגע עד תום. המוטו של יונתן היה "יהיה פסדר", ואכן כך הוא האמין גם בחודשי המלחמה האחרונים לחייו.
בצעירותו, יונתן גדל מול חופי תל-אביב, ובשעות הפנאי נהג לגלוש ולהפליג. אהבתו לים הייתה כה גדולה – אף בסופ"ש האחרון לחייו ביקש אישור מיוחד ממפקדו לצאת עם חבריו לנשק לגלישה אחרונה על מנת לקבל אנרגיות לפני הכניסה הקרקעית לעזה.
יונתן היה חניך ובהמשך מדריך בתנועת הנוער "צופי ים תל-אביב", שם בילה את מרבית שנות נעוריו.

פינת הנצחה

ניתן לשתף אותנו בסיפורים, תמונות וקטעי מידע דרך כפתור ״שתפו אותנו בסיפור״ בתפריט העליון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. הרגע קראתי שהותרת בבית אישה וילד קטן. עברתם כ"כ הרבה יחד עד שהבאתם ילד לעולם, לאחר מחלת הסרטן של אשתך ולמרות כל זאת בחרת לצאת להילחם עבור המדינה. ליבי יוצא לאשתך ולילד הקטן והמתוק שלא יזכה לראות אותך שוב. הוא רק יזכור שיש לו אבא גיבור 💔

שתפו אותנו בסיפור
ניתן להעלות מספר תמונות אם רוצים, עד 10 תמונות בפורמט jpg או png במשקל מקסימלי של 2MB.