מיכאל (מיקי) צסניק ז"ל

נפל ביום כ' בניסן תש"ל
26/04/1970

מידע כללי

מין
זכר
בן
20בנופלו
דרגה
שבט
הנהגה

בן פרד ואינגה. נולד ביום ו' באדר תש"י (23.2.1950) בתל-אביב, אך גדל והתחנך בירושלים כל ימי חייו. הוא למד בבית-הספר היסודי "דרום" ובבית-החינוך התיכון בבירה, עד שהגיע לכיתה שביעית. מגיל צעיר עסק בספורט והצטיין בכל ענפיו. מיקי היה חבר ב"הפועל" ירושלים, ומילא תפקיד של שוער בקבוצת הכדורגל של הנוער. כן היה חבר בימק"א בירושלים והיה אלוף הבירה בטניס ובטניס-שולחן. הוא גם השתתף באליפות הארץ לנוער בטניס – בתחרות הנערכת מדי שנה בתל-אביב. מגיל 12 ועד לגיוסו לצה"ל היה חבר בתנועת "הצופים" בירושלים. הוא הפסיק את לימודיו כשהיה בכיתה השביעית, לאחר שאביו שכנעו להצטרף אליו ולעבוד כמסריט בחברת "סרטי הבירה". בעבודה זו הצליח מאוד.

מיקי גויס לצה"ל בנובמבר 1967 והתנדב לשרת בחיל הצנחנים. המסלול היה פשוט וברור: מיקי שירת כחייל, עבר קורס מ"כים וכעבור חודשים אחדים נשלח לקורס קצינים. בתום הקורס ניתנה לו חופשה קצרה ואחריה ירד לאזור התעלה. לפי התכנית היה עליו לעשות תקופת שירות מבצעי, שאחריה יחזור וישמש כמדריך בבית-הספר לקצינים. ביום כ' בניסן תש"ל (26.4.1970), נפל בהפגזה באזור תעלת סואץ. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית- הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

פינת הנצחה

ניתן לשתף אותנו בסיפורים, תמונות וקטעי מידע דרך כפתור ״שתפו אותנו בסיפור״ בתפריט העליון

כל בוגרי שבט מצדה מונצחים בלוח זיכרון ובנוסף ביום הזיכרון, כל בוגר מונצח באופן אישי. יום הזיכרון הוא המפעל המרכזי בשבט שלנו.

היה פעיל בשבט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו אותנו בסיפור
ניתן להעלות מספר תמונות אם רוצים, עד 10 תמונות בפורמט jpg או png במשקל מקסימלי של 2MB.