יוסי (יוסף) ברזילי ז"ל

נפל ביום י"ג בסיון תש"ם
28/05/1980

מידע כללי

מין
זכר
בן
33בנופלו
דרגה
שבט

בן לאה ויהודה, נולד ביום ח' באב תש"ז (25.7.1947) בתל-אביב. יוסי למד בבית-ספר יסודי "החי"ל" בשכונת יד-אליהו, שבתל-אביב. בהיותו בן 11 שנים העתיקה משפחתו את מגוריה לרמת-גן, והוא המשיך בה את לימודיו ברמת-חן. יוסי עשה חיל בלימודים בלא מאמץ, והיה ידוע כמי שמכין את שיעוריו בחמש דקות ובעמידה. ברמת-גן המשיך יוסי להתבלט בתוך החברה ולהיות מקובל ואהוד על סביבתו.

הוא הצטרף לשבט "צופי רמת-גן", והיה פעיל בו כמדריך, ואחר-כך כראש שבט מסור ומצליח.

יוסי היה בחור עליז, טוב מזג ובעל קול ערב ואוזן מוסיקלית. בייחוד היו חביבים עליו שירי ארץ-ישראל, והוא עקב בשמחה אחרי שירים ששרו להקות ה"גבעתרון" ו"שלישיית המעפיל".

את לימודיו התיכוניים עשה יוסי בבית-הספר המקצועי "יד סינגלובסקי", והוסמך למקצוע טכנאי אלקטרוניקה. בתקופה זו, הוא היה רץ מצטיין. אהבתו לארץ התבטאה בטיולים שעשה בשביליה הרבים, ולימים הפך תחביב זה למקצוע.

הוא התגייס לצה"ל, והשתתף במלחמת ששת הימים ובמלחמת ההתשה. אחר-כך הוא למד בקורס למורי-דרך. מלחמת יום-הכיפורים קטעה את הקורס, אך לאחריה סיימו יוסי והיה מדריך מוסמך לתיירים. עמדה לרשותו מונית "אשכולות", והוא הצליח מאוד בעבודתו. ביתו התמלא באורחים מחו"ל, שהיו לידידים למשפחה כולה.

בצה"ל הגיע יוסי לדרגת סרן, ולדברי מפקדו היה אהוד על הגדוד, לא רק כמפקד וכקצין, אלא גם כחבר וכאישיות בעלת ייחוד. במצב רוחו המרומם הדביק את כולם. הוא התגבר על קשיים ברוח טובה, ועשה את תפקידו בצורה הטובה ביותר.

לאחר מותו נכתבה לזכרו יצירה מוסיקלית, ושמה – "חזון יחזקאל". חיבר אותה המלחין בריל בראשדו, שהיה ידידו האישי של יוסי. היצירה בוצעה על-ידי מקהלה של מורמונים בביקורה בארץ: יוסי התיידד עם אנשיה, כשהדריך אותם בעת סיורם בארץ ב-1978.

יוסי נפל בעת שירותו ביום י"ג בסיוון תש"ם (28.5.1980) והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקריית שאול. בן 33 שנים הוא היה בנופלו. הוא הניח אחריו הורים, אח ואחות.

פינת הנצחה

ניתן לשתף אותנו בסיפורים, תמונות וקטעי מידע דרך כפתור ״שתפו אותנו בסיפור״ בתפריט העליון

יוסף מונצח באנדרטה הנמצאת בשבט.

חורשת בוגרי שבט צופי רמת חן שנפלו במערכות ישראל (יער גבעת כח)

החורשה היא חלק מיער גבעת כ"ח. בכניסה לחורשה הוקם גלעד אבנים גדול ובמרכזו מוטבע לוח אבן רבוע. בלוח, מתחת לסמל הצופים, פרטי ההנצחה ושורות של לוחיות מוזהבות, בכל אחת פרטים של אחד הנופלים.

כאן מונצחים מי שבמהלך נעוריהם היו חברים בשבט הצופים ברמת חן, בדרום רמת גן, אשר נפלו בכל מערכות ישראל.

ההנצחה ביוזמת אנשי שבט הצופים ובסיוע קק"ל.

המקום נגיש חלקית, נדרשת הליכה. ההנצחה ביער קולה (יער גבעת כ"ח) השוכן מדרום לראש העין. מכביש 444 דרומית לכניסה לאלעד נכנסים לכיוון "מאוזוליאום מזור", ממשיכים ישר בפנייה בכביש אספלט, פנייה ראשונה שמאלה, נסיעה ישר עד עמוד חשמל. האנדרטה ניצבת מאחורי עמוד החשמל.

הוא הצטרף לשבט צופי רמת-חן, והיה פעיל בו כמדריך, ואחר-כך כראש שבט מסור ומצליח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו אותנו בסיפור
ניתן להעלות מספר תמונות אם רוצים, עד 10 תמונות בפורמט jpg או png במשקל מקסימלי של 2MB.