חיים-ישראל דרורי ז"ל

נפל ביום כ"ד במרחשון תשל"א
23.11.1970

מידע כללי

מין
זכר
בן
32בנופלו
דרגה
יחידה
שבט
הנהגה

בן דוד ותרצה. נולד ביום ט"ז בתמוז תרצ"ח (15.6.1938) בניטרה שבצ'כוסלובקיה ועלה עם משפחתו לארץ בשנת 1949. הוא סיים את לימודיו היסודיים והתיכוניים בבית הספר "במעלה" בירושלים. הוא היה פעיל בתנועת "הצופים" והיה גם מדריך בה.

חיים-ישראל גויס לצה"ל במחצית אוגוסט 1957 והתנדב לשרת בחיל האויר. לאחר שהשתחרר היה נקרא לתקופות של שירות מילואים ובינתיים עסק בלימודים בפקולטה לפיסיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. במשך שנות עבודתו במחקר פורסמו מאמרים רבים שחיבר. גם בהיותו איש מדע התעניין רבות בהיסטוריה ובעיקר בהיסטוריה של עם ישראל. בשבוע האחרון של נובמבר 1970 נקרא לשירות מילואים פעיל. ביום כ"ד במרחשון תשל"א (23.11.1970), נפל בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

ימים אחדים לאחר שנפל, פורסמה דעת מוריו על עבודת הדוקטורט שלו, שהגיש לפני שיצא לשירות המילואים וקיבל עליה ציון "מעולה". בסוף ינואר 1971, כאשר נערכה אזכרה לזכרו באוניברסיטה העברית בירושלים, הכריז הרקטור של האוניברסיטה על תוארו: דוקטור לפילוסופיה בפיסיקה גרעינית; לקראת יום השנה לנפלו הנציחה המחלקה לפיסיקה גרעינית באוניברסיטה, בשיתוף עם משפחתו, את זכר חיים-ישראל על ידי הקמת ספריה על שמו. באותה עצרת אזכרה ציינו חבריו את מסירותו לעבודתו, לחבריו ולכל מי שעסק במקצוע.

פינת הנצחה

ניתן לשתף אותנו בסיפורים, תמונות וקטעי מידע דרך כפתור ״שתפו אותנו בסיפור״ בתפריט העליון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו אותנו בסיפור
ניתן להעלות מספר תמונות אם רוצים, עד 10 תמונות בפורמט jpg או png במשקל מקסימלי של 2MB.