חיים הולצמן ז"ל

נפל ביום י"א בסיון תשכ"ט
28.5.1969

מידע כללי

מין
זכר
בן
22בנופלו
דרגה
יחידה
שבט

בן מאיר ופנינה. נולד ביום י"ז בכסלו תש"ח 27.11.1947)) ברמת-גן, בה גדל והתחנך ובה קנה את השכלתו. חיים למד בבית הספר העממי "ניצנים" וסיים בהצלחה את לימודיו בבית הספר התיכון "אהל-שם". במסגרת בית הספר התיכון הקדיש הרבה מזמנו לפעילות ציבורית וכאות הערכה קיבל ממנהל בית הספר "שי מזכרת על הישגיו בשירות למען הכלל". באותו זמן היה גם חבר בתנועת "הצופים" ועסק בספורט – בעיקר בשחייה – באגודת "ברית מכבים עתיד". הוא שיחק בכדוריד במסגרת "מכבי" רמת-גן, היה מאמן קבוצת הנוער של האגודה וזכה לתעודות הצטיינות ומדליות. כן ניגן במסגרת תזמורת הנוער העירונית של רמת-גן, הדריך נוער ב"בתי תלמיד" והתנדב לפעולות מכבי האש.

חיים התגייס לצה"ל בתחילת פברואר 1966 והתנדב לשרת בחיל האויר, "מבחינה לאומית" כפי שנהג לומר. את קורס הטיס סיים בציונים גבוהים והיה לטייס מן המנין בחיל האויר לישראל. הוא השתתף בהרבה פעולות מבצעיות של החיל ובשנת 1968 הצטרף לשירות צבא הקבע. ביום י"א בסיון תשכ"ט 28.5.1969)), כאשר היה בטיסה מעל רחובות, אירעה תקלה במנוע מטוסו. חיים יכול היה לנטוש את המטוס ולהינצל, אולם חישוב מהיר הראה לו כי אם ינטוש, המטוס עלול להתרסק בתוך "מכון ויצמן" וסביבתו ולגרום אסונות כבדים בנפש וברכוש. וכך, כשהוא מנמיך והולך, הצליח חיים לכוון את המטוס לעבר שטח ריק מאדם, אלא שאז כבר מאוחר היה להפעיל את כסא המפלט, וסגן חיים נפל בגבורה כטייס בעת מילוי תפקידו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "חיים מילא את התפקידים שהוטלו עליו מתוך אהבה ומסירות ליחידה, לחיל האויר ולצה"ל. בשעת נפילתו גילה אומץ לב וקור רוח בזה שמנע את נפילת מטוסו בתוך העיר רחובות. נלקח מאתנו רע, קצין, טייס ומפקד למופת".

ספר זיכרון הנושא את שמו הוצא לאור על ידי המשפחה; עירית רחובות הנציחה את מעשה גבורתו בקריאת גן משחקים וספורט על שמו בשכונת חבצלת; בכניסה ל"מכון ויצמן" הוצבה מצבת זכרון לשמו, כהערכה על שהציל את המכון מהרס; מאמרים לזכרו ובשבח מעשהו פורסמו בכל עיתוני הארץ. טורנירים בכדור-יד, המשחק האהוב עליו ובו הצטיין, נערכים לזכרו של חיים, בין קבוצות הערים רחובות, רמת-גן, פתח תקוה והרצליה, המשחקות בליגה הלאומית; כמו-כן מתקיים טורניר בכדור-יד לזכרו בין קבוצות של בתי הספר התיכוניים ברחובות ורמת-גן; קבוצת הכדור-יד הבוגרת בסניף מכבי ברמת-גן "ארזים" נקראת על שמו "מכבי ארזים חיים".

פינת הנצחה

ניתן לשתף אותנו בסיפורים, תמונות וקטעי מידע דרך כפתור ״שתפו אותנו בסיפור״ בתפריט העליון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו אותנו בסיפור
ניתן להעלות מספר תמונות אם רוצים, עד 10 תמונות בפורמט jpg או png במשקל מקסימלי של 2MB.