דניאל (דני) אלדן ז"ל

נפל ביום כ' בכסלו תשל"ד
15/12/1973

מידע כללי

מין
זכר
בן
38בנופלו
יחידה
שבט

דניאל, בן דבורה וזונדל, נולד ביום ט"ו באלול תרצ"ה (13.9.1935), בליטא ועלה ארצה עם משפחתו בשנת תרצ"ו (1936). הוא החל את לימודיו בביה"ס "הכרמל", בבית החינוך בנחלת גנים, בגימנסיה "הרצליה" והמשיך את לימודיו בבית-הספר התיכון "אוהל שם" ברמת-גן. דניאל שנקרא בפי הכל דני, היה אדם טוב-לב, ידיד אמת ורע נאמן לחבריו. הוא קנה לו חוג רחב של ידידים וחברים, שאהבו להיות במחיצתו בזכות טוב-לבו וחביבותו. היו בו שמחת-חיים וחיוניות והוא התחבב על רבים בזכות חוש-ההומור שלו ואהבת האדם שבו. דני חילק את זמנו בין משפחתו, שהתגוררה בראשון-לציון ובין עבודתו בחברה מסחרית ליבוא. בזמן הפנוי שנותר לו עסק בספורט ובפעילות חברתית במסגרת תנועת "הצופים". הוא היה ספורטאי מצטיין וזכה בתעודות ובמדליות על הישגיו בהטלת כידון, זריקת דיסקוס, ריצה, קפיצה, כדורסל ועוד. כנער וכבוגר זכה באליפות הארצית של ה"מכבי" בהדיפת כדור ברזל וכמו-כן שימש כשופט בתחרויות האתלטיקה הקלה במכביה השישית. הוא הצטיין באהבתו העזה לארץ ולנופיה, הרבה לסייר ולטייל בארץ ומעטים היו המקומות שלא ביקר בהם. היו לו ידי-זהב והעבודות הרבות שהותיר אחריו מעידות על כשרונו הרב ועל היותו בעל חוש ליופי.

דניאל גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1953 והתנדב לחיל-האוויר. הוא עבר בהצלחה את השלבים הראשונים והקשים של קורס הטיס, אלא שלא סיים את הקורס והועבר לנח"ל, כרובאי וכמקלען בפלוגת חיל-רגלים.

בינואר 1956 שוחרר דני מהשירות הסדיר והוצב ליחידת מילואים של חיל הרגלים, שהוסבה אחרי כן לחטיבת חרמ"ש. במסגרת יחידתו נקרא לתקופות של שירות מילואים והשתתף בקרבות מבצע "קדש" ובקרבות לכיבוש דיר אל בלח, שבצפון סיני, במלחמת ששת-הימים. דני שירת כנגד יחידתי בדרגת רס"ר ובזכות כושר המנהיגות שלו, בקרב ובעתות שגרה, הצליח לארגן את היחידה כהלכה ולהעלות את רמתה פלאים. חייליו אהבוהו וחבריו המפקדים העריכו את כושרו המקצועי. הוא למד בבית-הספר למנהל עסקים שליד המכון לפריון העבודה והייצור ונמנה עם בוגרי המחזור הראשון של בית הספר. כמו-כן השתלם בניהול שיווק ומכירות בקורס שנערך על-ידי הטכניון. הוא לא הסתפק בכל אלה והוסיף ולמד את מדעי המחשב ואת השפה האיטלקית. במלחמת יום-הכיפורים השתתפה יחידתו בקרבות הבלימה בסיני ואחרי-כן נטלה בחלק בצליחת תעלת סואץ ובהבקעת מערכי המצרים שממערב לתעלה. ביום כ' בכסלו תשל"ד (15.12.1973), נפל דני בעת שרותו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול. השאיר אחריו אישה – זמירה, בן – גיא, בת – זהר, אח ואחות.

תנועת "הצופים" מקיימת מדי שנה צעדה לזכרו, שמשתתפים בה חניכי תנועת "הצופים" משבט רמת-גן ורבים מידידיו של דני.

פינת הנצחה

ניתן לשתף אותנו בסיפורים, תמונות וקטעי מידע דרך כפתור ״שתפו אותנו בסיפור״ בתפריט העליון

קיר זיכרון בשבט צופי רמת גן, שכבת שמיניות השנה נקראת שכבת דניאל על שמו, במשך שנים התקיימה צעדת "רעים" על שם דניאל (דני) אלדן וגרשון שמלצר

דני אלדן היה ממקימי שבט צופי גבעתיים (שצ"ג)/ דני הכיר לראשונה את רעייתו זמירה בעת שהדריך בקורס מדריכים בצופים/ בנוסף, עד יום מותו דני השתייך לתנועת הצופים ומידי שנה לקח חלק במחנה החלוץ יחד עם רעייתו זמירה וילדיו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו אותנו בסיפור
ניתן להעלות מספר תמונות אם רוצים, עד 10 תמונות בפורמט jpg או png במשקל מקסימלי של 2MB.