גילעד יעקובי רוזנטל ז"ל

נפל ביום כ"ב בתמוז תשע"ד
20/07/2014

מידע כללי

מין
זכר
בן
21בנופלו
שבט
הנהגה

בן מיכל ואבי. גילעד נולד ביום ה' באדר תשנ"ג (25.2.1993) בקריית אונו. ילד שני במשפחה, אח של רותם וענבר.

ב-11.3.2012 התגייס גילעד לצה"ל. הוא שירת כלוחם בחטיבת גולני.

בחודש יוני 2014 התגבר ירי רקטות מרצועת עזה לישראל, ובעקבות כך יצאה ישראל למבצע "צוק איתן" נגד החמאס באזור עזה. המבצע החל ב-8.7.2014 בהפצצות מהאוויר, וכעבור תשעה ימים החלה כניסה קרקעית של יחידות צבא לרצועת עזה לטפל במוקדי הירי ובמנהרות הטרור, משימות שבוצעו עד תום המבצע בסוף חודש אוגוסט.

גילעד נפל בקרב בסג'עייה במבצע "צוק איתן" ביום כ"ב בתמוז תשע"ד (20.7.2014). בן עשרים ואחת בנפלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקריית שאול, תל אביב. הותיר הורים ושתי אחיות.

גילעד הועלה אחרי נפילתו לדרגת סמל ראשון.

על מצבתו של גילעד כתבו בני המשפחה: "אח לרותם וענבר. אוהב אדם".

פינת הנצחה

ניתן לשתף אותנו בסיפורים, תמונות וקטעי מידע דרך כפתור ״שתפו אותנו בסיפור״ בתפריט העליון

שבט גילעד בקרית אונו הוא מפעל הנצחה חי ובועט לזכרו של גילעד. המשפחה שותפה ופעילה מאוד בכלל מפעלי השבט והשגרה. בכל שנה בתאריך נפילתו מקיים השבט, בשיתוף עם שבט און, ערב שירה לזכרו. לערב זה נרתמים אמנים ידועים. ביום הולדתו עורך השבט יום פעילות חגיגי, בו עוברים חניכי וחניכות השבט פעילויות ברוחו של גילעד, ברוח ערכיו ובתחביביו (מוסיקה לדוגמא).

גילעד היה בחור מעורר השראה ואפשר למצוא בכל פינה בשבט ציטוט שלו. אחד הציטוטים של גילעד מדבר על 'שיחה צפופה'. גילעד האמין ששיחה אישית טובה היא שמסתכלים אחד על השני בגובה העיניים. בשבט הוקמה פינה שעומדת לשימוש כלל החניכים והחניכות בשבט. המטרה של הפינה היא לייצר מרחב בו מתקיימות שיחות ב'גובה העיניים'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו אותנו בסיפור
ניתן להעלות מספר תמונות אם רוצים, עד 10 תמונות בפורמט jpg או png במשקל מקסימלי של 2MB.