אברהם (אבי) מהלל ז"ל

נפל ביום כ"ט באב תשל"ו
25/08/1976

מידע כללי

מין
זכר
בן
19בנופלו
דרגה
יחידה
שבט
הנהגה

בן מרדכי וגאולה. נולד ביום כ"ב באייר תשי"ז (23.5.1957) בירושלים. התחיל את לימודיו בבית-הספר 'אגרון' והמשיך בבית-הספר 'אורט הנביאים' שבמקום, במגמה של אלקטרוניקה. אבי הצטיין בלימודיו והיה גם פעיל בענפי-ספורט שונים. הוא היה שחקן-כדורסל מצטיין וכן, היה אצן למרחקים, מציל-חובב וחובב גדול של ריקודי-עם ישראליים.

אבי גויס לצה"ל במחצית יולי 1976 והוצב לחיל-האויר, לקורס טיס. ביום כ"ט באב תשל"ו (25.8.1976), חודש לערך לאחר גיוסו לצה"ל, נהרג אברהם בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבהר-הרצל בירושלים. השאיר אחריו הורים, אחות ואח.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "אברהם ז"ל אך התחיל את שירותו בצבא והתנדב ליחידה שיש בה אתגר אישי ומקצועי רב מתוך רצון-עז להצליח, לתרום את חלקו למאמץ הביטחוני והלאומי. אברהם היה חניך למופת, ממושמע, תלמיד חרוץ, נכון לעזור לחבריו בכל-עת ואהוד על חבריו לקורס".

הוריו תרמו לזכרו ציוד לחדר בישיבת 'איטרי'. מדי-שנה, ביום הולדתו, נערך טורניר כדורסל, וגביע נודד – לזכרו של אבי – מוענק לקבוצה המנצחת. בחצר בית-הספר 'אורט', שאבי למד בו, חרות שמו על כנף-טיס; ריקוד-עם נושא את השם 'על כנפי אבי', לזכרו.

פינת הנצחה

ניתן לשתף אותנו בסיפורים, תמונות וקטעי מידע דרך כפתור ״שתפו אותנו בסיפור״ בתפריט העליון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו אותנו בסיפור
ניתן להעלות מספר תמונות אם רוצים, עד 10 תמונות בפורמט jpg או png במשקל מקסימלי של 2MB.